söndag, maj 24, 2009

In lust

Uppsatshets med ljusblåmålade tånaglar. Nedräkningen har börjat - både en trevlig och en otrevlig sådan. Å ena sidan är det jätteskönt att bli av med det hela, snarast. Å andra sidan skulle jag kunna göra så mycket mer, men hinner inte. Så är det.
Efter att ha lämnat in uppsatsen på tisdag blir det shopping, vinprovningar, jobb (onsdag-torsdag-fredag) och festande hela helgen lång.
Sommaren står för dörren. Innehållande jobb, C-uppsats, vinresearch, Stockholm på söder och whisky i Skottland. Men först, efter nästa måndags opponering, bär det av hem till Linköping; för att grilla, umgås och dricka vin med mina kära föräldrar och bröder, gosa med min katt och träffa en massa vänner, men främst för att bara ta det lugnt.
Om några timmar, med uppsatsen väl på vift för utvärdering hos min basgrupp, ska jag åter iväg för att känna att jag lever. En slags tillfällig version av en liten bit himmel. I think I'm in lust.

Inga kommentarer: