torsdag, november 19, 2009

Vitaminer och drömmar


Efter att ha vidtagit drastiska åtgärder mår jag ytterligare lite bättre. Drastiska åtgärder i form av att jag har inhandlat vitamintabletter (även innehållandes zink och järn och sådana saker) som jag nu häller i mig i hopp om av att bli något så vansinnigt mycket piggare, samt ambitiös. Än så länge ser det bra ut, även om det säkerligen också beror på att jag riktigt eftersträvar en gigantisk effekt.

Det här och vecka 49 är i princip de sista veckorna när jag inte jobbar så mycket. Är sanslöst nöjd med decemberschemat, f ö (fick ledigt hela nyårsafton!): mycket jobb vid precis rätt tillfällen. Så ska jag få något skrivet är det bara att sätta igång. Stressen och panikångesten är äntligen här. Tack och lov. Haha.

Jag ska inte jobba på lördag och mina Linköpingsbrudar ska visst till Stockholm, men jag har förmodligen varken tid eller råd att joina dem. Ska dessutom på traditionell Thanksgiving dinner med mina amerikaner på söndag. Uppklädd ska man vara också. Om det nu inte blir så att Stockholm lockar för mycket på grund av andra anledningar. I form av en Ola Salo-kopia (vänster, vegetarian) som utger sig för att inte dricka alkohol. Lite sugen är jag allt...

Tills dess: jobb och uppsats. Uppsats och jobb.

Om det inte händer något speciellt (för man vet ju faktiskt aldrig vad som händer, menar jag), så lutar det garanterat åt att jag drar i vår. I februari någon gång. London, Irland, Paris, Madrid... New York i tre månader på turistvisum? I guess we'll see.

Inga kommentarer: