söndag, februari 14, 2010

Irish all the way


Vaknade sent och det kändes som om det hade gått minst en månad under mina 10 h i dvala. Solen sken så det stod härliga till och jag blinkade förvirrat och yrvaket mot ljuset.

Igår, väl klar på jobbet, planerade jag århundradets white trash-bruttskväll, med sushi, halvtorrt vitt och Ben & Jerry's. Det hela slutade med att jag hamnade på O'Connors med en kollega, någon viss bästa vän och hans syster och drack öl, whisky, snackade med en skotte, lyssnade på underbar, irländsk folkmusik live och dansade därefter (tänk er scenen i Titanic - ca 2 min in - när Jack drar med Rose ner under däck och de steppar - precis så).

Det var riktigt roligt och desto roligare med tanke på att det fanns en kille där (sanslöst packad, naturligtvis) som inte kunde dansa för sitt liv. Han var så underhållande att vi låg ned över bordet och vred oss av skratt. Not that he noticed...

Något seg dagen till ära, men sådant får man ta. Jag gillar folkmusik! Och att Orsa Spelmän inte gick vidare igår, utan att folk istället röstade på Andreas Johnson (so dull!) övergår verkligen mitt förstånd. Hittills har jag dock inte sett ett endaste bidrag som har fallit mig helt i smaken.

Nu ska jag ut och gå en sjuhelvetes långpromenad i solen. I veckan blir det till att skriva, jobba, träna, åka till Stockholm och träffa Sirkka (som är på visit från London!), möjligen dejta en sväng och på lördag stundar personalpartaj. Good times!

Inga kommentarer: