måndag, februari 08, 2010

Outrageous

Medelåldern har SÅ infunnit sig. Det är måndag, jag har sovit, bakfyllekäkat, rört på mig och vilat och jag betalar fortfarande för min helg i hufvudstaden. Tror visserligen att det kan vara en smärre förkylning på gång vid sidan av det hela, men ändå. Idag är jag inte på topp. Men det var jag i lördags. Ni anar inte...

Fredagens 12,5 h-pass på jobbet flög förbi, men nog var jag bra trött framåt kvällen. Morbroderns 40-årsfest var kalas. Fantastisk mat och vinet var enkelt, men välmatchat. Sedan följde 'open bar' och därmed också tillhörande bartender.

Närmare bestämt en frånskiljd småbarnsfar (tror han hade en son) som jag för mitt liv inte kan minnas namnet på (skandal!). Men dansa, hångla och förföra - det kunde han. Och med på efterfest med mig och brorsan (som jag lyckades hålla kvar i Stockholm, trots att han skulle åka hem) ut till Hässelby kom han också. Som sagt. Roligt var det. Jag har inte dansat så mycket, eller så helvilt, på bra länge.

Igår blev det någon slags brunch (nudlar, chips, bröd, läsk och choklad) hos Malin med Sofia i Berghamra innan det var dags att bege sig till Gamla Stan för hinna med den där dejten. Guinness på en irländsk pub följdes av Sushi mitt i stan. Det var mycket trevligt, men än så länge inte mycket mer än så.

Jag kom hem sent igårkväll och har drömt de mest bisarra saker i natt. Nu sitter jag här med molande huvudvärk och researchar rioja och whisk(e)y till kommande provningar. Jag måste också dammsuga, handla mat, städa, duscha och helst gå på promenad innan dagen är till enda. Just nu känns det likvärdigt med att bestiga ett berg, ungefär. Hehe.

1 kommentar:

Maggan sa...

Låter som att du hade en händelserik helg i Stockholm ;) Hoppas du repar dig snart så du orkar med att bestiga ditt berg.