måndag, februari 01, 2010

Dreaming of a white MacBook



Dagarna går. Well, obviously.

Måndagkväll, men det känns som söndag. Förmodligen för att jag inte har lyckats göra så mycket vettigt. Eller ja. Jag har tvättat hur mycket som helst, bytt lakan, researchat laptops till förbannelse och tills jag fick ont i huvudet och gått och handlat (på den stora, billigare ICA-affären som ligger längre bort, dessutom).

Nu har jag precis druckit grönt te och ätit två rutor mörk (90 %-ig) choklad. Testar en ny variant, nämligen. Eat it and enjoy it - every day if you feel like it, but only small amounts. Så får vi se om jag blir mindre tokig på det sättet. I'll keep you posted.

Jag har tränat på tok för mycket och ätit för lite nu igen (och det märks, vilket skrämmer mig), så det är dags att landa lite. I veckan blir det jobb onsdag-torsdag-fredag och på lördag bär det av till Stockholm för att fira att min morbror har fyllt 40, eventuellt följt av en och annan dejt (bl.a. med en same i 40-årsåldern. Ha!).

Sedan ska jag ta mig till stans Applestore för att sedan förhoppningsvis besluta mig för att beställa hem en MacBook. Illa kvickt. Min nuvarande ligger nämligen för döden and I seriously can't wait for a new one. Att logga in på Mecenats hemsida och spana in deras studentrabatter är f ö ganska livsfarligt. Jag var sanslöst nära att beställa hem en iPhone av bara farten, men det visade sig att mitt abonnemang inte går att byta förrän i början av april och det kanske är lika bra.

Till iPhones behövs nämligen också accessoarer och just nu har jag nog med att få tag på Office for Mac. För att inte tala om att det finns MULBERRY-väskor till MacBooken. Ungefär nästan lika dyra som datorn i sig, kan tilläggas. Tror inte att det blir en sådan riktigt än. Men titta får man. Titta och dreggla. Och det är precis vad jag gör.

Inga kommentarer: