torsdag, februari 04, 2010

Med MacBook och vid gott mod


Ååå. Vet ni? Jag skriver det här på min nya, lilla vita MacBook.

Min alldeles egna, bara min, med världens skönaste tangentbord och en fabulous webcam, en nästintill osynlig dvd-spelare (som fungerar!) och den vackraste layouten jag någonsin skådat. Allting fungerar. Allting är lätt. Och färgglatt och vackert. Och det finns hur mkt saker som helst som jag fortfarande inte har lyckats lista ut, men vad sjutton. Än finns tid.

Hela c-uppsatsen är importerad in i Office och Word för Mac och ser bara finfin ut. Undrar om Macen är bättre på spanska än vad Dells Inspiron var? Det skulle inte förvåna mig. Igårkväll, när jag gick igenom alla nya ikonerna på docken (läs: menyn längst ner på skrivbordet - den heter tydligen dock, = hamn, såklart) och tryckte på gitarren så kom det plötsligt fram en jättesnygg kille som insisterade på att lära mig att spela piano! Helt fantastiskt! Än så länge är jag så jävla helnöjd att hälften vore nog.

Dessutom har jag beställt ett fodral. Nej, inte det från Mulberry för 5000, utan Twelve Souths BookBook-variant. Det ser ut som en gammaldags bok och hur fint som helst. Och jag sparade iaf några tusenlappar. Läder går inte av för hackor, vet ni. Så lite fick jag allt punga ut (900, närmare bestämt, men då är det med studentrabatt). Tur att jag fyller 25 snart. Haha.

Jag har jobbat en hel del i veckan. Jobbat och tränat och skrivit alldeles för lite. Ja, på uppsatsen alltså. Däremot har jag knåpat ihop en och annat dikt. Chockartat, för det var bra länge sedan. Imorn ska jag jobba 07.30-19.30 (!). Sedan lär jag inte orka göra så mycket mer. På lördag bär det av till Stockholm. Morbrors 40-årsdag skall firas på slott i Bromma, ett par väninnor ska man väl lyckas hinna med, för att inte tala om hela två dejter på söndag (som kan tänkas bara blir en, lite beroende på). En av dem kanske till och med kan vara något... Det ni. Men inga stora förhoppningar här, inte. Lita på det.

Att se fram emot: personalfester, personalbowling, ihopsatt 50-årsmiddag, whisk(e)yprovningar, vinprovningar, nya upptäckter med och på nya datorn, Stockholmsbesök för att träffa Sirkka och australiensisk väninna, VÅREN och allt möjligt annat. Nu är jag taggad igen! Taggad på och inför livet.

Ett nytt motto har jag också: Det är bara att lära sig att älska rädslan (trots att du inte bara kan, utan också kommer att bli överkörd av en ångvält många fler gånger än en).
Sådant är livet.

5 kommentarer:

Maggan sa...

Jag skulle också behöva en ny dator, men är helt pank och villrådig inför vad jag skulla ha. Tar till mig dina fina recensioner och funderar vidare...

Tycker för övrigt att ditt nya motto är väldigt bra :)

Camilla sa...

Ååå det låter som en mycket bra vecka, och den där nya macbooken, välinvesterade pengar! Och om det är kameran i den som fotat dig på din nya visningsbild så är det en verkligt bra kamera!!!

Låt oss se fram emot våren!!! VÅREN!!! Mer träning, shopping o fika åt folket!!

Matilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Matilda sa...

Tack ska ni ha, mina underbart fina brudar. Nya datorn rekommenderas ngt enormt (brorsan har haft sin i över 3 år och har aldrig haft ett enda problem) och ja, det är den som har tagit mina nya bilder. Så glad blir man av en helt ny MacBook. ;-) Ser så sjukt mkt fram emot att få se er båda två på samma middag. Puss!

Robin sa...

Hej!

Jag köpte en macbbook, vit, för ett par månader sedan och stortrivs med den! Har också funderat på att skaffa en bookbook till den, men sen har jag läst att den inte är så bra till vita macbooks då den "färgar" av sig på datorn o sen såg jag att du hade köpt en till din vita mac. Hur har det varit för dig?! Har det fungerat fint? Jättetacksam för svar!

Hälsningar Robin