tisdag, mars 16, 2010

Färgglad och leende

Med fönstret på vid gavel!

Chockartat färgglad våren till ära. Hehe.

Himlen är makalöst blå, för jag vet inte vilken dag i ordningen. Jag har fönstret på vid gavel och jag vädrar. Det är förstås svinkallt, men vad fan. Det inger hopp. Dagen till ära iförd min skotska skolflickskilt i lila, grönt och svart med vita detaljer och en ceriserosa äkta ullkofta från Benetton. Så färgglad minns jag inte att jag någonsin har varit. Det ni.

Idag ska jag vara nyttig: städa, rensa avlopp (ha!), handla, gå en långpromenad/gå och träna (men med tanke på solen så misstänker jag hur det lär bli...) och skriva en lista på saker som jag är säker på att jag vill göra i mitt liv. Skaffa hund står högst upp just nu. Flytta. Behålla lugnet. Uppdaterar när den är färdig, shall I?

Helgen har varit underbar. Kort och gott. Både underhållande samtal med kollegor, promenader i solen och alldeles ypperlig tillfredsställelse allt som allt. Jag bara ler, har inte lyckats sluta än och så länge solen skiner vet i sjutton om jag kan göra det heller.

1 kommentar:

Maggan sa...

Visst är det härligt att våren är på väg nu! Längtar nåt fruktansvärt efter sol och värme. Här nere har det varit massa sol de senate dagarna. Kanske att snön hinner smälta bort lite innan valborg :)