söndag, mars 28, 2010

Trettiofem väskor senare...

Världens finaste skor...?

Grönrutig bomullsklänning. Bältet är mitt tilltyg.

Ser ut som testbilden på SVT, för sjutton! Men söt är den.

Plånbok och dinglande örhängen.

Ååå, shopping. Ack, vad underbart. Och detta trots att det försvann en hel timme idag; men det är lätt värt det; klockan är halv sex och det är bra jävla ljust ute. Ingen skymning än på ett tag, alltså. Wonderful!

Jag lallade alltså ner på stan, med mina båda presentkort i högsta hugg och synnerligen övertygad om att de skulle ryka båda två; men se så blev det inte. Känslan fanns inte där och då går det liksom inte.

Däremot köpte jag de rutiga skorna från förra inlägget och hittade inte mindre än två jättefina klänningar på Indiska (jag börjar bli skyldig den butiken så sjukt mycket fina fynd!), samt ett par matchande örhängen. Helt oväntat blev det också världens vackraste högklackade, svarta pumps med vita stygn och rosetter. Jag är så kär i dem att det inte är klokt.

Samt äntligen en plånbok. Som jag har letat! Den är jag också lite kär i.

Det här med väskan blev svårt. Jag gick in och ut ur affären inte mindre än 4 ggr under eftermiddagen. Tillslut frågade damen i kassan om jag hade beslutsångest. Om! Och in i det sista var jag övertygad om att jag skulle vandra ut därifrån med den röda, men till min förvåning blev det inte så. Den höll inte hela vägen. Inte den rosa heller. Dessutom matchar den klassiskt bruna min nya plånbok (...). Så den har numera äran att vara väska nummer 35 i min samling. Tss. Sicka galenskaper.

I alla fall. Hemma nu och funderar på att dra ner till förrådet och leta reda på mina påskprylar. Finfina färger och ulliga kycklingar. Ni kommer väl ihåg Fluff?

Jobbar i princip heltid hela veckan, men undantag för långfredagen. Har ju dessvärre åkt på att jobba påskafton också, men det känns inte så jävla farligt och direkt efter jobbet ska jag roadtrippa uppåt landet med min käre kollega Thomas (som ska till Sveg). Så det lär bli en lång och jobbig, men säkert helt okej vecka.

Cheerio, darlings.

Inga kommentarer: