onsdag, maj 26, 2010

Action (to say the least...)!



Onsdagkväll. Trött, men nöjd. Gårdagen slet betydligt hårdare på mig och jag hade inte ett uns av harmoni tillövers för att handskas med irriterande kunder. Tyvärr. Jag är nu en gång inte en naturligt trevlig människa och måste jobba med det här med public service-anda. Oftast går det som smort. Emellanåt skiter det sig. Idag gick det betydligt bättre. Let's just leave it at that.

Och när jag kom hem igår fick jag världens bästa överraskning i form av förmodligen den högsta lön efter skatt jag någonsin fått i hela mitt liv. Nog för att jag visste att jag jobbade mycket i april (plus semesterersättningen som kommer nu!), men så mycket hade jag aldrig kunnat drömma om...

Det blev inget Stockholm i helgen, utan istället grillning på gräsmatta med min kära Rosita och lite annat löst folk. Imorn ska jag och Camilla dricka Cosmos innan det är dags för Sex & the City 2-premiären. Jag ska bara luncha med Kristin och jobba först. Uppriggad så ni anar inte, from top to toe i någon slags personlig variant av haute couture. And high heels. Naturally.

Jag är lugn och glad. Generellt och på ytan. I grund och botten kokar det lite i mig. Och den här helgen och eventuellt nästa känns som någon slags turning point. Antingen händer det någonting. Eller också får jag helt enkelt se till att det händer någonting, självmant, men fortfarande med stoltheten väl i behåll. Det första innefattar en viss välkänd individ. Det andra ett krogbesök. Simple as that (men med tanke på de senaste dagarnas välbekanta, fysiska närkontakt, I do have a feeling...).

1 kommentar:

Camilla sa...

Hell yeah, ikväll gäller det!!! ;P