tisdag, maj 15, 2007

Alkohol + dansband = oops, she did it again...


Uppsatsen är opponerad. I will fix it.

Spanjorskan och jag pratade sedan om skrivarglädje i flera timmar. Det var härligt. Tills dess att hon anmärkte på min spontana dans på den scen där Arvingarna spelade i onsdags. (Ja, ni vet. Gratis öl på Harry's... Bartenderkollegan som serverade öl efter öl...) Kanske det bästa argumentet någonsin för att bli nykterist på heltid? Det tål att tänkas på. Jag minns nämligen absolut nada. Sa hon som är 22 och numera vansinnigt ansvarsfull. Inte.

Nu är det dags för SOF. Alltså Studentorkesterfestivalen. I år hålls den i Linköping, vilket innebär konstant festande onsdag till och med lördag. Med föregående stycke in mind är det förmodligen läge för ett avhållsamhetslöfte, men jag vet inte... Man ska väl inte lova sådant man inte kan hålla? Det är väl helt enkelt inte bra? Nej, skämt å sido. Jag lovar att lugna ner mig. Minsta tendens till att vilja dansa till Arvingarna bör i alla fall tas som ett allvarligt varningstecken...

Föräldrarna ska till Portugal och spela golf, mellanbrorsan bort på ett flertal studentskivor och lillponken ut till skärgården. Kristihimmelfärd, oh ljuva krisihimmelfärd...

Inga kommentarer: