lördag, maj 26, 2007

Att hoppa



Emellanåt måste man satsa på sina passioner. Hittills har jag undvikit det. Om jag ansåg det vettigt hade jag naturligtvis ägnat sex års CSN-lån åt skrivkurser. För det är skriva jag vill göra och förhoppningsvis också det jag kommer att göra - om en sisådär 10-20 år. Jag vill inte bli journalist; jag vill skriva böcker. Jag ska skriva böcker. Fram till den dagen försöker jag tänka logiskt. Det är bättre att kunna försörja sig än att hänge sig åt det man egentligen vill. Alltså. CSN-lånen ägnas åt det näst bästa.

Dock. Sommelier (eller sommelière, eftersom jag är kvinna) är något jag definitvt tänker bli. Om det sedan sker nu eller om flera år, men det är en passion jag definitivt måste ta tag i. Efter tisdagens ostkväll, med en oerhört inspirerande föreläsare, stod det klart. Att tänka logiskt fungerar inte alltid. Ibland måste man hoppa.

Själv sprang jag till Systemet och investerade. Det blev ett antal nyimporterade, italienska viner, främst il Conte [2005, 13,5 %]. Dessutom argentinska Trivento [2006, 13,5 %].

Nå. Vinkarriären får vänta. Jag dricker kaffe, opponerar uppsats, förbereder redovisning om dåligt språkbruk, samt försöker ägna mig åt den slutliga hemtentan inom språksociologin.
Ikväll borde det bli inflyttningsfest. Igår blev det lite terapi med min älskade moster. Hon är min vackra verklighet.

Inga kommentarer: