torsdag, maj 24, 2007

Sömnbrist och Ragge

Jag önskar att jag vore (eller 'kunde vara', beroende på huruvida man insett konjunktivens omtalade utrotning... ha. Det är humor på hög nivå, det här) mer kreativ. Efter att hittills under veckan lyckats sova ca 15 h altogether anser jag dock att det är helt okej. Att gå upp före 06 kan bergis ge men för livet. Undrar om det finns forskning på det...

I helgen ska jag försöka ta i tu med det sista på kursen och sova minst tio timmar åt gången.

Spanjorskan och jag har haft ännu ett intressant samtal. Hon skulle kunna tänka sig ett giftermål med Fredde Granberg (alias Ragge), efter gårdagens 'Fråga Olle.' Jag hävdade med bestämdhet att dennes närvaro endast bevisade att han (åtminstone delvis) påminner om sin rollkaraktär. Hon protesterade vilt.

Hon: Jag vill ha honom! Han är sådär vilt lastbilschaufförsexig!
Jag: Du är inte klok! Vi har ju nyss pratat om att vi INTE vill ha män som snackar om att 'sätta på' sina kvinnor! Tror du att Fredde Granberg skulle bjuda dig på romantisk middag i månskenet och sedan fråga om ni kunde älska? Det blir snarare korvmojjen runt hörnet och 'ska vi pöka, stumpan?'
Hon: Näääe! Äh. Joe. Men åh. Skit samma. Jag vill bara ha.

Hoho. Fine, stumpan. He's all yours.

Inga kommentarer: