fredag, augusti 17, 2007

Alla dessa kvinnor...

Öl med jobbet. Matilda var på flirthumör, efter utredande teknikdiskussion med Tessan i onsdags.
Jag tittade på snygga människor. Ett tag hade jag 4 span, varav 2 var riktigt läckra. En Marian Keyes-kopia, fast i klassisk page och med alldeles sjöblå ögon. Hon var i 35-årsåldern och verkligen wow. Och så en ex-förbindelse-varning. Tjejen påminde om ett mellanting av just exet och min frisyr hösten 2005 (hahaha. Jag låter som någon hemsk modekrönikör á la Ebba von Sydow). Hon bar grått och vi flirtade faktiskt ett ANTAL ggr. Sedan började det hellregna och ögonkontakten tappades bort i villervallan. Yvonne erbjöd mig skjuts hem, så vi tog oss vidare och sprang på lite byggjobbare på vift. Jag var precis sådär perfekt lagom onykter man ska vara och pga. att jag drack 2 glas vatten under kvällen var jag inte det minsta bakfull imorse, trots att jag steg up 04.30 (!). Dessutom åt jag en alldeles fabulous ceasarsallad och drack ett grymt italienskt rödvin till.

Imorn bär det av till Uppsala och jag har redan fått ett brev från Östgöta Nation. Ett tag funderade jag på att bojkotta dem, eftersom jag fått lite allmänt skumma råd från alla möjliga håll, men efter att ha sett en bild på recceförmannen så har jag definitivt ändrat mig. Att joina någonting endast för att någon är snygg kan aldrig skada, det har vi märkt förut. Speciellt som den här tjejen ser ut precis som ex-förbindelsen i fråga...

Inga kommentarer: