söndag, augusti 26, 2007

Perfekt

Saker att vara glad över;
* Jag behöver egentligen inte gå upp före 10.00 på hela hösten.
*Och jag behöver dessutom inte jobba. Om jag inte vill.
*Jag har aldrig lektioner på måndagar.
*Mitt rum är otroligt fint.
*De 3 av mina korridorsgrannar som jag hittills träffat (Johan, Johan och Corinne) verkar både mogna och oerhört trevliga. Somliga ser till och med jävligt bra ut.
*Jag bor väääldigt bra. Det krävdes en tripp till Flogsta för att lista ut det (jag mötte Mija på vägen! Hon var en jättesöt pirat)...
*Ca 50 m åt vänster ligger det en asiatisk restaurant (min absoluta favoritmat) med kinamat, thaiwok och sushi.
*Ca 100 m åt höger ligger det ett ICA och en pizzeria.
*Knappt 5 min bort ligger Engelska Parken, där jag ska ha alla mina föreläsningar.
*Ungefär 10 min rakt fram ligger all shopping.
*Pappa har köpt en skrivare åt mig, samt fixat min cykel och köpt ett superlås (jaaa, jag är bortskämd!)
*Jag har en orkidé som matchar min sängkudde.
*Min mopphink är olivgrön med rosa urvridningsgrej som matchar min toalettborste (!)
*Imorn får jag spendera hela dagen med att organisera mitt nya tillhåll och lära mig hitta i en helt ny stad.

Inga kommentarer: