tisdag, augusti 28, 2007

Storm och orientering

Det stormar i Uppsala idag. Men är man så illa tvungen att sätta sig på cykeln och hitta till en tentalokal långt ute i industriområdet, så... Det vore ungefär som att LIU skulle kräva att man som helt ny student i Linköping efter två dagar skulle kunna ta sig ut till typ Hackefors för att skriva ett prov. Helt jävla idiotiskt, kort sagt. Fast jag lyckades, tack och lov, trots min urusla kartläsningsförmåga.

Det går faktiskt mycket bättre att skita i kartan och chansa vilt istället... Tro mig, jag vet. På så sätt lyckades jag hitta till Hydromacken, där jag numera hämtar postpaket, för att få tag i lite kurslitteratur.

Nu sitter jag och fräschar upp min spanska inför morgondagen. Jag har inte den blekaste om vad det blir för slags prov, men jag befarar det värsta. Efter det är det bara umgänge med Östgöta Nation kvar den här veckan, innan det blir snabbvisit till söder för att beskåda den makalösa Ola Salo.

Jag har träffat på den andra nyinflyttade tjejen i korridoren - Ingrid. Hon är från Vadstena och ska plugga juridik. Och så pratade jag lite mer med Corinne, som har pluggat lärare i 4 år, men tar en paus och ägnar sig åt psykologi istället. Jag skymtade även ännu en kille, som knappt sa hej och försvann illa kvickt. Hm. Well. Vamos a ver.

Om 2 h har jag upprop och registrering för kurs A31J - fackengelska med juridisk inriktning alltså. Då måste jag ta mig ut i stormen igen. Brrr.

Inga kommentarer: