tisdag, november 13, 2007

Linköpingsvisit och framtidshopp

Åh, det var skönt. Riktigt skönt, faktiskt. Men det är helt okej att vara tillbaka i Uppsala igen.

Efter en vedervärdig (åksjuka + barn = illa) tågresa hem (ja. Linköping är 'hemma' numera. När jag var inte tvingas bo där permanent. Ha. Vem hade anat det?) åt jag underbar kinamat med familjen och tittade på gamla VHS-band. I lördags var mamma och jag och shoppade och sedan fikade vi med moster och morfar. Jag råkade nämna att jag inte hade råd med vinterstövlar och vips råkade jag få ett par nya. Hehe. Moderlig separationsångest lönar sig definitivt.

Grym middag hos Sandra följdes av makalösa Magnus Betnér. Inte en stavelse kom ur killens mun som jag inte tyckte var fullständigt klockren. Han är wayyy bättre än jag någonsin misstänkte. Och ingår numera under min 'religious view' på Facebook. I söndags försökte jag vara lite ambitiös och plugga. Sedan blev det söndagsmiddag med släkten och lite firning av fars dag. Vi drack årets första glögg (åå. Yum) och tittade på vackra snöflingor som yrde utanför. Det här med jul, föresten. Hjälp, nu kommer det. Om en månad är det Lucia!

Igår avvecklade jag inte mindre än 3 fikamöten och fyra små bekantskaper. Hux flux kom vi senare på kvällen på att nyår i Köpenhamn kanske vore något. Det skulle innebära att jag åtminstone lyckas lämna landet under år 2007. Något annat vore egentligen något så vansinnigt deprimerande...

Idag har vi inlett muntliga kommunikationskursen i spanska och så har jag lämnat engelskaföredrag bakom mig. Följden blev huvudvärk. Det kan bero på att jag verkligen inte har ätit något mer än några mackor idag... Därför överväger jag att gotta mig i moderns separationsångest lite till och spendera pengadonationer på pizza.

Inga kommentarer: