söndag, november 25, 2007

Stockholmsweekend med perspektiv

För första gången i mitt liv vet jag nog inte riktigt hur jag ska börja. Eller med vad. Men skriva om det måste jag, för helgen har varit ganska så underbar. Och ingen tenta i världen skulle kunna hindra mig från att må så himla bra som jag gör. Så det så.

Jag tror jag ska börja beskriva mina främsta drag som 'social, dramatisk och monogam'. Ha. And I'll leave the reasons for that in the dark for now. Det har iaf satt lite perspektiv på livet och sådant är alltid intressant.

Absolut skönast är att känns som om jag har koll på vart jag har folk nu. No tentions. No complications. Och dessutom har jag gjort ett definitvt avstamp mot det förflutna. För det känns så. Och det känns bra.

Förutom det mer emotionella, så har jag också haft helt sjukt roligt. Andrea och jag har gått absolut vilse i Tensta. Vi gick fort, duckade bakom bilar och buskar och gömde oss runt gathörn. Och var väldigt glada över låset på dörren när vi väl lyckades hitta rätt. Vi skrattade (och var livrädda) tills vi fick ont i magen.

Vi har druckit oändliga mängder kaffe. Besökt två nya gayklubbar (Jody's och Pigalle). Vissa av oss träffade på galen norska i fyrtioårsåldern och asfull, heldesperat popbrud. Vi har pratat alldeles för långt inpå natten. Haft väldigt intressanta diskussioner; både mer och mindre seriösa. Bytt namn på SFG (Sveriges Förenade Gaystudenter) - till SFQ - Sveriges Förenade HBTQ-studenter. Lärt känna ett femtiotal människor (de allra flesta har fastnat på näthinnan - vissa lite mer än andra... Jag är så jävla klassisk!). Valt en ny styrelse. Och jag har pratat både spanska och lite tyska och massor med engelska (samt utökat min norska; luciabollar, broccoli, fag och god knows what else I can't remember...). Fått väldiga perspektiv på tillvaron i och med intressant föredrag om HBT-situationen i Polen. Vi har köpt ungdomsbiljetter på tunnelbanan (och passerat som under 20...) och lyckats undkomma kontrollanterna hela TVÅ gånger.

Och tillslut så har jag hoppat på ett seriöst SJ-tåg i farten. Det var en upplevelse... Läskig, men aningen rolig sådan.

Nu ska jag plugga något så spännande som grammatik fram tills den 8:e december. Och imorgon ska jag sova. Till klockan tio. Minst.

Inga kommentarer: