torsdag, november 29, 2007

Positiv bitterhet och julstämning

Att döpa om sin studentorganisation verkar svårt, om än roligt. Vi kommer aldrig att komma överens, därför kanske det är rätt bra att åtminstone 'bitterfittorna' har gaddat ihop sig. Ha.

[Det tänks. Håmåmaffian får mig hittills att garva högst. Var god hör av er med förslag]

Har varit på teater med nämnda kompani. 'Bitterfittan' naturligtvis - en sådan där liten, intim och underbar föreställning som inspirerar och får folk att skratta och bli arga samtidigt. Det var bra. Nu vill jag skriva.

Imorn blir det seriös julshopping, Dels för att jag är nyrik och behöver det personligen. Dels för att det faktiskt är jul snart och lite julklappsshopping skadar ju aldrig. Och dels för att det är 1:a december på lördag och då har jag min egen lilla privata firning som kräver införskaffning av bland annat glögg i stora lass. Resten av helgen ska jag försöka vara duktig och plugga grammatik. Det känns som om det här är sista lediga helgen innan februari, nämligen, så det gäller att passa på. Och främst så är både Eva Dahlgren och Carola med på 'Babben & Co' på lördag och det går ju bara inte att missa. I synnerhet inte när man bör ägna söndagen åt plugg och inte tv-repriser. Nåväl. Let's see how it goes, shall we? ;)

Inga kommentarer: