måndag, november 05, 2007

Studentlivet i en liten box

Jag är bara trött.

Det känns som om nästa lediga period kommer att anlända någon gång i februari. Jag klarade fonetiktentan, men har inte ens tid att glädja mig över det, för om exakt... 17 dagar (lite drygt två veckor, alltså) har jag den gigantiska historiatentan, som jag trots allt bestämt mig för att försöka klara av. Mest för att jag vet att jag aldrig skulle sätta mig och plugga historia över jul. Troligare är det i så fall att jag läser klart alla de böcker som jag inte ens är i närheten av att läsa för tillfället. Texttentan skjuts alltså upp till januari. Det känns faktiskt aningen lättande, även om jag har ångest över att eventuellt inte ens försöka. Jag klarar inte det. Läser man 150 % så gör man...

Förra veckan blev det mkt festande också. Halloween x 3 kan man nästan säga. Och i söndags var jag hemskt bakfull. Stillasittande och fullständigt oföretagsam. Det behövdes, kan tilläggas. Idag har jag gottgjort mig själv; gått upp tidigt, tvättat, städat, vädrat och åkt till universitetet och pluggat engelska, skrivit klart uppsats och läst historia. Sedan tog jag en långpromenad med Kristin. Nu blir det fortsatt skärpning resten av veckan. Samt fulländad sångprogramsbestämning (så att jag kan öva in allting i helgen!) och affischering.

Jag är fattig, jag är utmattad och jag är lat. Men det har sin charm också. Emellanåt.

Det här som mamma brukar säga. I sina tal till studenter. Om att man kan göra tre saker; plugga, festa och sova. Men man får bara välja två. Jag börjar misstänka att det ligger något i det...

I helgen ska jag åka hem. Hem! Till Katten, till mamma och pappa och mina söta små bröder. Och flickorna. Och huset. Och söta, vackra Linköping.

Inga kommentarer: