måndag, september 29, 2008

Ååå

Sicken helg!

Ja, mina vänner - det var minst sagt värt det. Både de förlorade slantarna, den goda maten, hårförvandlingen och den spontangalna helkvällen på Norrlands.

Det började på fredagen. Jag drack kaffe med Jazz, innan hon for till Italien för utlandsåret. Vidare till frissan, för att fixa både färgen och klippa lite. Det blev lite fel färg (mer röttaktigt än brunt, men allt beror på ljuset, har jag fått höra i efterhand) och lite kortare än planerat, men resultatet blev såpass bra ändå att det inte gjorde så värst mycket. Systembolaget följdes av ICA med tjejerna och sedan middag, champagne och rödvin. Hepp, vad gott det var. Sedan somnade vi som stenar alltihopa innan det ens blev tal om att gå ut. Tragik på hög nivå, möjligtvis.

Lördagen började med brunch på mysiga GH (smörgåstårta! Yum!) och följes av shopping (rutig skjorta och mönstrade, gråa strymbyxor) och bio; närmare bestämt Patrik 1,5. Mysigaste filmen i mannaminne, ungefär. Kan inte Gustav Skarsgård bara vara gay permanent? Gud. Adorable. SE! Malin och jag lämnade Sofia ifred med boyfrienden och gick och köpte hem sushi, som avnjöts med ännu mer champagne. Sedan förfestade vi genom att garva åt mina sanslösa poesiförsök under tonåren och begav oss ner till stan.

Drinkar hela natten. Vi anlände runt 23 och dansade till 04. Flirtade med minst 17 snubbar var, varav två korrekta och tre falska nummer lämnades ut. Hur det nu går med den saken den här gången. Förra kaffevändan blev ju aldrig av och det kändes faktiskt rätt skönt. Varför krångla till saker i onödan, ungefär? Roligt var det i alla fall och klockan hann bli runt halv fem när vi efter mat på stan begav oss hem till mig för att ha efterfest med två gottlänningar.

Sov 06.30-10. Åt bakfyllemat (bröd, muffins, chips och läsk. Ha) och såg på Fab5 som följes av dusch och lite Sex & the City med Sofia åter i sällskap. Sedan hade Malin en dejt och jag ett styrelsemöte följt av tacokväll, så vi skiljdes åt. Spenderade aftonen med att prata med en australiensiska, en tyska och en grek. Internationellt värre. Och slutligen en språknörd. Somnade som en sten med ett leende på läpparna, men morgonens grammatikföreläsning skickade mig hastigt tillbaka till verkligenheten igen. Minsann.

Nu ska jag granska en D-uppsats och lite uppsats-pm inför morgondagen, samt boka tvättid, städa och eventuellt ta mig en liten tupplur. Skogspromenad blir det säkert också då solen skiner nu igen.

Inga kommentarer: