torsdag, september 25, 2008

Höstkänslor

Minns inte senast jag uppskattade naturen något så makalöst mycket. När hösten är vacker (läs: solig och sval, med fina färger - innan leran, regnet, rusket och det mer extrema mörkret anlänt), då är hösten fantastiskt vacker.

Dagarna spenderas med plugg och att fota allt och ingenting på långa, mysiga promenader. Idag har jag dessutom samlat höstlöv i alla tänkbara färger, samt satt ihop en riktigt läcker höstbukett. Jag har turen att bo där det planteras buskar i alla tänkbara färger och former och tro mig, resultatet av en kombination blir inte alls dumt.
Imorn ska jag skicka ut mitt uppsats-pm till diskussionsgruppen, klippa/fixa håret och få min sista sommarlön. Med pm:et väl skrivet och första delen av nästa veckas läxor redan gjorda ska helgen spenderas med väninnor och rödvin (äntligen!) - helt fri från ångest och full av ren och skär njutning!
Och eftersom det lär bli den sista av sådana helger fram till ungefär i vår ska jag se till att det blir riktigt himla fabulous. You betcha.

Inga kommentarer: