måndag, september 01, 2008

Tillbaka i Uppsala

Dagen har varit fullproppad.

Igårkväll satte jag mig ner och skrev en lång lista på saker som måste fixas och idag har jag tagit i tu med en himla massa. Bland annat major storstädning, utrensning och vädring, samt nyinredning, mattskakning och dammning. Jag har ominstallerat mina tv-kanaler, kontaktat nationen för att få tag i ett nytt kårlegg, mailat min chef och frågat om en rekommendation, storhandlat mat, bokat ett möte med en studievägledare och så vidare och så vidare.

Folk flyttar in och ut i min korridor. Allt som allt blir det tre nya, varav en redan har anlänt. Från Linköping minsann och vi har gemensamma bekanta...

Glömde fullständigt bort att äta lunch, men nu sitter jag här med en härligt fräsch rökt lax- och quinoasallad med färsk mozzarellaost. Och imorn drar det hela igång. Uppsatsrådgivning är först på schemat och sedan ska jag iväg och skriva in mig på Uppsalas dubbla studentgym, samt passa på att träna när jag ändå är där.

Shopping står näst på listan och främst då viner. På fredag funderar jag dessutom på att dra iväg på en rejäl Stockholmstripp.

Inga kommentarer: