torsdag, september 04, 2008

Plain and simple


Jag går runt på stan, lyssnandes på underbara K T Tunstall och ler utan anledning.

Ha. Nej, visst finns det en anledning. Den stavas p-e-n-g-a-r och innebär vad som känns som tillfällig, gränslös shopping. Åtta flaskor lyxigt rödvin trängs i mitt vinställ. En flaska vitt, lite champagne, whisky och martini trängs på sidan av.

Ett par vackra höststövlar har det blivit, nya träningskläder, för att inte tala om gymkort. Pool finns, stooort gym finns och både boxpass och aerobics. Jag har redan styrketränat, kört löpband och simmat och snart är det dags för ännu mer. Endorfinerna skriker, det blåser som satan, men solen skiner och jag har en riktigt bra idé till min C-uppsats.

Det blir litteraturinriktning med mexikanska författarinnan Laura Esquivel och hennes kända roman Como agua para chocolate (som även har filmatiserats - och ligger på YouTube. Det gäller ju att göra det lätt för sig...) och diskussion och utredning vad gäller kvinnans ställning i Sydamerika. Jag brinner, jag brinner och ser faktiskt riktigt fram emot att bullshitta mig igenom det hela...

Imorn åker jag till Stockholm över dagen. Det ska lunchas och fikas med x antal vänner och bekanta och, givetvis, shoppas än mer.

Inga kommentarer: