lördag, februari 21, 2009

Mera schlager

Nu så. Deltävling nummer tre. Jag såg självklart den andra också, lite halvt ofokuserat på en förfest, så det blev inget inlägg om den. Måns var den enda halvhyfsade på hela kvällen. Allt annat var verkligen inte alls bra. Det var väl det.

Nå. Petra Mede är fortfarande skitsnygg. Påminner lite om Lena Ph när hon sjöng 'Det gör ont', fast i en annan klänning. Och nu börjar det.

Velvet, please. Vilken galen massa dynga! Outfiten är helt sanslös, dessutom. Ge upp och inse att du duger på radio, men du kommer aldrig att vinna Melodifestivalen.

Vidare med ett gäng swingande latinos. So so, men alltså. Mjae. Sorry, grabbs.

Molly Sandén kan verkligen sjunga. Hon är ung, söt och skitduktig. Karisma saknas inte heller, men låten är dessvärre så klyschig att jag vill gråta. Tack, men nej tack. Och förlåt, Molly.

EMD. Nej. Det var inte bra. Killarna är snygga, men that's all. Trist. Jag trodde det skulle vara bättre. Faktiskt.

Micke Rickfors. Kvällens hittills bästa låt. Gubbrockig, äkta schlager som hämtat från 90-talet. Äntligen! I love it.

Maja Gullstrand. Lite småläcker jazz med en speciell röst. Den lär inte komma någonstans, men det är riktigt bra, till skillnad från mycket annat.

Okända Sofia (i alla fall för mig) med en grekisk låt. Jösses. Vad är det för skum mix de har lyckats med? Men det här köper jag faktiskt, även om sångerskan inte kunde ha sett mer stereotypiskt blond bimbo ut. Sjunga kan hon, dock, och låten fastnar hos mig. Men grekiskan? Ska Sverige skicka en låt på grekiska till Eurovision? Känns lite väl skumt, faktiskt. Himla synd att det här inte är Greklands bidrag...

Kvällens andra och sista bokstavskombination. BWO. Som Velvet, fast värre. Snälla Bard, låt oss slippa. Du kommer inte heller att lyckas vinna skiten, även om du anser sig veta preciiis vad hela jävla Östeuropa vill ha. Suck! Geniet himself har dessutom en ridhjälm på sig. Gode gud, kan det bli värre? De ser lika knäppa ut som de förmodligen är. Jag är så less!

Micke Rickfors och Sofia får gärna gå vidare. Men det finns inte en chans i helvete att det händer. Vad tror vi att svenska folket diggar? EMD har ju hela fjortisföljet, inklusive en och annan småkåt småbarnsmamma och Bard kan vara tillräckligt skum för att attrahera en massa weirdos. Let's see, shall we?

Micke Rickfors är vidare! Yay! Nu måste jag nästan rösta också... Och swingolatinsarna. Wow. Oväntat. Vem sjutton röstade på dem? Och Molly Sandén? Med tråklåten? Måste vara utstrålningen, rösten och åldern, alltså. EMD. Of course. No surprise there. Och så BWO. Som sagt. Alla blonda tjejer hamnade längst ner. Undrar om folk har förstått att det börjar bli tråkigt? Fascinerande.

Okej. Latinosarna mot EMD. Då är de körda. Fast jag har faktiskt ändrat åsikt lite grann där. Swingen låter mycket bättre efter flera gångers lyssnande. Och är sannerligen roligare att skicka vidare än snygggrabbsen. Dessutom är deras låt bättre. Men mycket riktigt. EMD vann.

BWO mot Molly. Ha. Det lär alltså bli exakt som jag förutspådde. EMD och BWO.

Haha. Shit pommes frites! Molly slog BWO! Betyder det är att svenska folket också är less på den lustige lille mannen i ridhjälm? Jag hoppas det. Gud, så skönt. Där måste hans självförtroende ha fått sig en liten törn. Skadeglädjen är total.

Internationella juryn valde dessutom Sofia och hennes grekiska. Kul!

Det var det. Undrar hur det ska gå nästa vecka. Nu ska jag se på mera skräp. So long.

Inga kommentarer: