tisdag, februari 10, 2009

Perfekt kombinerat leverne

Ååå. Mys. Nyligen hemma från kvällens whiskyprovning sitter jag här med en kopp te och en äppel- och kanelmuffin.

Morgondagens föreläsning behandlar Selma Lagerlöf, samt Fröding, Heidenstam och Karlfeldt. Sedan ska jag gå och träna tills jag knappt kan stå upp (can't wait!) och eventuellt börja tentaplugga lite smått. På torsdag blir det till att snällt tvingas skriva uppsats ihop med likasinnad för att i sällskap spana in nya, nerladdade avsnitt av The L Word på kvällen.

På fredag ska jag tentaplugga en sväng, förhoppningsvis hinna träna innan det ska drickas lite alkohol ihop med mitt favoritradarpar för att sedan gå på Hello Saferide-konsert på Katalin här i Uppsala. Och på lördag, kl. 11.53, bär det av söderut. Jag ska handla födelsedagspresent åt min mor och sedan springa på kombinerat flytt- och födelsedagspartaj.

Hur länge jag dröjer mig kvar därnere återstår att se, då jag inte har några lektioner på hela nästa vecka, utan istället tenta på 1800-talets litteratur på fredag kl. 09.15. Sedan ska jag jobba resten av nästa helg och helgerna efter det, så det gäller att passa på att njuta av den kommande.

Inga kommentarer: