onsdag, februari 18, 2009

Något nöjd


Ja, tiden flyger iväg som vanligt. Bara våren kunde infinna sig någon gång!

Efter en jättemysig kväll och Hello Saferide-konsert i fredags åkte jag till Linköping i lördags. Sushi i expressfart - a first, but very pleasant experience. Ja, att äta den på tåget alltså, knappast sushin i sig - och sedan hann jag till och med umgås lite med mor, far och bror innan kvällens inflyttnings-/födelsedagsfest. Den började lite surt (å mina vägnar) och slutade med att jag råkade (...) smälla till en kille på käften. För andra gången. Oups, som sagt. Fast jag fick relativt mycket cred för det efteråt. Måste jag säga. Nej, jag är ingen våldsförespråkare. Men.

I söndags var jag bakfull, blond (i tankesättet) och träffade en massa folk. Folk being delar av släkten och delar av mitt kära, gamla gymnasiegäng. I måndags blev det lite plugga av och sedan en helkväll med tjejerna, pannkakor och gud vet allt. Igår åt jag födelsedagslunch med min mor och bästa moster och sedan pluggade jag effektivare än jag någonsin kan komma ihåg att jag har gjort.

Imorse tog jag 07.00-tåget till Uppsala och tentapluggade på Engelska Parken i några timmar. Nu sitter jag här och njuter av underbara Spotify. Lina, du vet väl att jag älskar dig? Ska snart ta tag i tentaplugget på nytt, duscha och införskaffa ett litet matförråd. Kl. 21 börjar Grey's Anatomy. Äntligen!

Tenta på fredagmorgon. Jobb direkt efter, samt på lördag. Sedan är det bara att kasta sig över 1900-talskursen och givetvis den kommande BOKREAN!

Inga kommentarer: