lördag, februari 07, 2009

Yum

Veckorna försvinner lika fort som snön i plusgrader. Men vad hjälper det när det bara snöar ännu mera sedan? Fast idag var det i alla fall fortfarande ljust ute när jag kom ut från jobbet. Klockan 16. Alltid något.

Det har varit en dryckespräglad vecka. I onsdags var jag ute med litteraturnördarna i klassen. Först på Norrlands, sedan på GH (nationer, för er som inte talar Uppsalastudentmål. Alltså ställen man kan dricka öl på. Och ja, mer än så, för all del). Hem relativt tidigt. I torsdags hade jag soft hemmadag med en massa böcker, för att sedan bege mig till Orchidea (gayklubb varannan vecka). Somnade 04, upp vid 08. Föreläsning (något seg) om rysk 1800-talslitteratur följdes av långlunch med Sofia, lite shopping och sedan jobb. Jag shoppade vin (kolla här) och på kvällen dracks det upp lite smått. Haha. Idag har jag jobbat hela dagen och ikväll ska jag se på schlager. Nu börjar cirkusen om igen. Och lite nördig är jag, minsann.

Imorn blir det till att läsa ganska mycket inför måndagens (näst sista innan tentan) föreläsning. Nästa vecka lär rulla vidare med streetdance-träning, maltwhiskeyprovning (I love my job!), Hello Saferide-konsert och sedan bär det av till Linköping en sväng för att fira flyttande och fyllande väninna och senare även fyllande moder. Veckan därpå har jag inga föreläsningar (endast tenta på fredagen) så det kan tänkas att det blir lite inför-plugg nere i söder.

Inga kommentarer: