måndag, september 24, 2007

Brudar och ny dator



Jag har vandrat omkring i ett minfält...

Tjejerna begav sig mot tåget igår vid 15-tiden. Då satte jag igång. Ny dator vs old dator. Eftersom old dator dör inom 5-10 min om man kopplar in den externa dvd:n (för att bränna ner alla filer på), så fick jag använda mig av mitt lilla usb-minne med 400 mb på. Det tog lååång tid. 16.30-23, ungefär. Och det var inte utan gråt och tandagnisslan. 23.10 bröt jag ihop. Då slutade internet att fungera och Office-paketet vägrade sammarbeta. Jag gick och la mig vid 01.30 och gjorde all veckans engelska i sängen mellan 08 och 10.30. Sedan sov jag en timme till.

Nu fungerar Internet. Allting är installerat. Mina länkar är överförda. E-legitimationen är intakt. Mobilfoton rensade. Och mina 2000 eller så låtar finns numera inlagda i itunes. Thank you, oh dear god. Och det är så skönt att använda en dator utan att oroa sig för att den när som helst skall stängas av. The wonders of modern technology and such...

Nå, helgen. Tjejerna kom i fredags, under ösregn. Vi gick hundratals mil (ja, iaf MINST 20 min), sedan gav vi upp och åkte taxi. Både till och hem från Flogsta. Brudarna var trötta. Vi sov. I lördags blev det till att besöka Carolina Rediviva-biblioteket, domkyrkan (till och med jag var lite road) och ett mysigt café för en sen frukost. Vi fortsatte med shopping i ett antal timmar (det blev en t-shirt, två bastoppar, ett par örhängen från Indiska och en svart, ull- och kashmirkappa) innan vi slog oss ner på ÖG för en snabbfika.

Sedan hämtade vi upp Karin från tåget, handlade mat och återvände hem till min enkla boning. Cheesus, vad trångt det var. Vi lagade mat, hällde i oss vin och sprit och jag sminkade mer eller mindre alla. En och annan blev lite full och däckade på min säng, resten begav sig till Orange. Det var inte Pink, men det kändes lite så. Ja, inte mig emot. Hehe. Vi träffade halva FUGS-styrelsen innan det begav sig för att fyllekäka lite sådär på småtimmarna. Det blev hem och det blev mera taxi. I söndags blev det sömn, frukost och städning. Mycket trevlig liten sammankomst. Jag är nöjd. Vem är först med att lägga upp sina 124 foton, måntro? Ha.

Nu måste jag tvätta. För att inte tala om plugga spanska. Nåväl. Allt har sin tid...

Inga kommentarer: