torsdag, september 13, 2007

Nya intryck

Ojojoj. Och inte hjälper det att jag faller som en sten för var och varannan människa heller. Ha.

Jag överlevde min bakfylla (note to self; drick inte kopiösa mängder bara öl. Du mår inte bra då) och jobbade 17-02. Träffade mycket trevliga australiensare, en tysk och trevlige Clark från Mantorp. Bland annat. Jobbade i den stora baren och hade superpaniken Rune den första timmen. Kassasystemet var ju inte direkt det lättaste att lära sig. Men sedan gick det förvånansvärt fort och timmarna flög iväg.

300 dyngraka ekonomnollor med sjömanstema, som såg ut att komma direkt från Stureplan. De drack hur mycket som helst och framför allt champagne. Jag har aldrig serverat så mycket champagne i hela mitt liv. Det var framför allt en kille. Runt 25. "Frööööken! Ursäkta. 2 Staaaropraaaamen och 2 tequila rose-shots, tack." Föreställ er sedan att samma kille beställde ungefär samma sak MINST 10 ggr. Av bara mig. Till sig själv. De andra hävdade att han hade beställt av dem också. Och han hade inga större problem med att stå upp. Högst fascinerande.

Nåväl. Jag fick massor med dricks. Speciellt av näsmannen. Han hade en 'Fantomen på Operan'-mask på sig och drack säkert 8 stycken Gin och Transbärsjuice (6:or, f ö). De kostar 55 per styck. Han betalade med hundralappar och lät mig behålla växeln. Jag gillar fulla ekonomer. Dessutom kom det fram en bekant kille och frågade om jag "hade gått på Folkunga". Vi gick Företag ihop en sväng och han kände igen mig. När han fick höra om mitt spanskaplugg ville han att jag skulle översätta hans hemsida. Ha. Han fick en mailadress och försvann.

Dagen har spenderats på Engelska Parken med mina nya kursare. Ytterst trevliga hela bunten. Nu ska jag duscha och kura ihop mig på sängen och sitta still. Och försöka mosa in lite mer español. Imorn blir det sittning. Det kan tänkas att jag hoppas på att återse en certain someone. Och det känns ganska konstigt...

Inga kommentarer: