måndag, september 03, 2007

Things

Återstoden av helgen spenderades med flickorna. Vi drack vin medan vi lunchade och planerade höstens partyhelger. I lördagskväll hamnade Hanna och jag hemma hos Sabina, där lyssnade på Ola (aww) och pratade om snygga kvinnor och män.

Sedan åkte jag hem. Utan mitt kontokort. Med alla pengarna på. Inte vidare värst smart. Pappa fick akutskicka. Jag har i alla fall fått CSN och om en vecka eller så kommer återstoden av lönen. Good times. Måste skriva grym shoppinglista bums! Tills vidare lever jag på havregryn...

Första riktiga spanskalektionen gick lekande lätt. Jag konstaterade snabbt att jag lär ha enorm nytta av vårens grammatikstudier och skrattade elakt (inombords...) åt tjejen som svarade 'blå' när hon blev ombedd att nämna ett substantiv. För att inte tala om hon som inte ens kunde böja ett verb i presens. Puh. Däremot bör jag fortfarande plugga in ett lexikon.

Träffade även trevlig juridikstuderande tjej nr 2, samt en Härnösandsbrutta. Vad är det med mig och alla dessa äldre juridikbrudar? Time will tell... Korridorsgranne nr 7 har föresten äntligen gjort entré. Om än för en kort stund. Hanna, alltså. Hon har precis sagt upp sitt rum och lär inte bli långvarig. Jag hoppas på nyinflyttat snyggo.

Imorn har jag dubbla lektioner och massor med läxor. På onsdag reccemottagning på Östgöta. På torsdag ännu mer dubbla lektioner och litterärt författarmöte på kvällen (wee! Storstäder är bäst!). Och på lördag tänkte jag för övrigt gå på vernissage och dricka champagne och äta snittar. Det ska man om man är fattig student. Det står så i min guidebok. I'll just do as I'm told.

Inga kommentarer: