lördag, september 08, 2007

Oansvarig, men lycklig

Det här med att vara rik ena veckan och fattig nästa... Det stämmer in allt för väl. Jag råkade köra skutan lite overboard idag. Enligt mina mycket ekonomiska beräkningar skulle jag ha minst 1600:- kvar efter shoppingturen. Det var aningen missbedömt. Jag stannade på 350. Mamma skrattade så hon skrek när jag tafatt försökte förklara hur viktigt det är att bygga upp en bar. Nåväl. Jag borde få lön på fredag. Då ska jag köpa den där fantastiska väskan jag såg på MQ (se, så ekonomisk jag var som inte köpte den på en gång!) och möjligtvis en höst/vinterjacka och ett antal partytoppar. Tills dess blir det till att leva på gröt igen.

Jag är i alla fall något så vansinnigt nöjd. En dörrmatta. Ett par partyskor i svart skinn. Två par byxor. En grå sjal/poncho. Hur mycket fantastiskt bra smink som helst. Underkläder. Inredningsdetaljer. En papperskorg till badrummet. Och så vidare. Ni fattar galoppen. Bäst idag var kaffelattevispen. Jag drack en gigantisk mugg kaffelatte i min Starbucksmugg. It made my day. Hey, hey.

För övrigt så gör det ingenting annat än att regna i Uppsala. "Vi har fantastiskt fina höstar", my ass! Det började igår runt 14 och slutade inte förrän ikväll. Nästan 30 h ösregn! Jag har då aldrig varit med om liknande...

Inga kommentarer: