fredag, september 07, 2007

La shopping

Jag tror inte att jag har spenderat så mycket pengar på alkohol i hela mitt liv... Sammanlagt, alltså. Samtidigt. På en gång. På Systemet. Jag behövde ett helt nytt barutbud. Som enligt moi (minst) bör bestå av (Absolut) Vodka, Cointreau, Martini, Baccardi, valfri kaffelikör, bärlikör och en bra whisky. Dessutom, vid sidan om, fyra rödvinsflaskor med strålande potential. Hehe.

Sedan köpte jag martiniglas, en badrumsmatta, skönhetsprylar, en blomkruka, en kaffelattevisp, kurslitteratur och dvd-filmer. Och imorn (!) ska jag fortsätta med jeans, skor, hårnålar, badrumspapperskorg, foundation, underkläder (så jag slipper tvätta än på länge...) och god knows what else. Det här med att man är fattig student slår mig ungefär varannan vecka. Det här är en rik vecka. Och nära lördag får jag sista sommarlönen. Och ungefär en vecka eller så efter det borde nästa CSN-dos anlända. Så det är lugnt. 'Den som spar han har' måste vara ett fullständigt överskattat uttryck...

Jag ska börja jobba på ÖG (Östgöta Nation i Uppsala) (bartender igen! Greatans, hörrni), förhoppningsvis börja sjunga i deras kör (audition på tisdag - wish me luck!), samt springa på både pubkvällar och sittningar nästa vecka. På måndag är det styrelsemöte i min nya organisationen och någon gång innan dess måste jag hinna plugga också... Och den 21-22 kommer flickorna hit. En väldans massa. Hur sjutton alla ska få plats har jag ingen aning om, men det löser sig. En och annan har till och med erbjudit sig att ragga upp valfri sovplats på krogen. Man tackar, man tackar. Let's just see, shall we?

Inga kommentarer: