söndag, september 16, 2007

Gasque och söndagssysslor

Världshistoriens mest typiska söndag? Jag städar, jag pluggar, jag planerar veckan. Gör jag någonsin något annat på söndagar, egentligen? Mjäää. Nåväl. I don't mind too much.

Fredagens gasque. Fantastiskt god mat.

* Svartpeppargravad laxfilé med blomkålspannacotta och stenbitsrom till förrätt.

* Fläskfilé med potatispuré á la gremoulata, med rödvinssky smaksatt med apelsin och soltorkade tomater till huvudrätt.

* Chokladtårta med romrussin- och mandarinsallad och fransk maräng till efterrätt.

Till serverades snaps, öl, rödvin, kaffe samt avec.

Det bästa var kvällens liveband, dvs. nationens eget kapell. Jag lyckades hamna i en cirkel med alla de människor jag tycker avgjort bäst om från de senaste veckorna. Nya Zeeländskan Allie, tysken, australienaren, min gamla ekonomiklasskamrat Oskar, fina Lisa och x antal andra.

Sedan drog vi vidare till Norrlands Nation, där jag tappade bort ungefär alla i och med ett toalettbesök, men träffade en trevlig värmländsk MC-snubbe istället. Vi snackade tills vi tröttnade och han följde mig en bit på väg hemåt. Inte tvärtom. Fast det var nära... Tss.

Imorn ska jag jobba i puben med Mija. På onsdag blir det styrelsemöte, följt av planeringsmöte, följt av pubkväll på ÖG. Och på fredag kommer mina babes hit och hälsar på.

Absolutely fabulous.

Inga kommentarer: