måndag, januari 12, 2009

In the mood


Måndag hemma i Linköping. Nästan utan krav. Vilket naturligtvis har inneburit att jag har städat ur mikrovågsugnen, tvättat, tömt diskmaskinen, städat, tränat och studerat som en annan präktig jävel. Haha.

Imorn blir det till att handla inför skidresan med good old Lina och hennes Therese. På onsdag ska det packas och laddas upp med Sällskapsresan-filmen i snön och tidigt som attan på torsdagmorgon bär det iväg.

Jag bloggar alltså i mina pjäxor. Ska man få blodstörtning (det ordet räcker inte på långa vägar till för det helvete som jag går igenom) kan man lika gärna få det tre dagar för tidigt. Eller?

Åkt skidor (slalom, givetvis. Längdskidor och jag don't match) har jag gjort sedan fyra års ålder, men sedan femtonårsåldern får jag något så grönjävligt ont i fossingarna. Till och med i mina 'specialanpassade' pjäxor som anses vara bra för problemfötter. Bra, my ass. Man kan bara hoppas på ett mirakel. Två dagar i total smärta och sedan kanske en dag med not so much? We'll see. Kul ska det i alla fall bli. Med eller utan ont i fötterna.

Tågbiljett till Uppsala den 19e är redan bokad. Jag hinner till och med hem och lämna väskan innan det är uppropsdags. Har precis återläst in mig på tyska romantiken samt Hölderlin, Novalis och Hoffmann. Och är en mycket lycklig, pånyttfödd litteraturnörd.

Inga kommentarer: