lördag, januari 31, 2009

Ålrajt

Ooo. Lyckan är total. Inte för att jag i år har lyckats följa ett enda avsnitt av just Körslaget, men att efter att ha varit ute och dansat i natten igår, jobbat idag och sedan sprungit på gym (utan lunch whatsoever) så orkade jag ingenting annat än att dunsa ner i soffan lagom till finalavsnittet.

Och ta på trisse om inte mitt älskade Bollnäs hade lyckats ta sig till final. Precis som mitt älskade Mora gjorde, och sedan vann, förra året. Vilket Bollnäs nu också gjorde i år. Vann, alltså. Hela klabbet. Mina två favoritplatser i Sverige (så ock på jorden...). Vad härligt, att de lyckas beröra även andra.

Det blir mycket körsång ikväll, när Så som i himmelen går på andra kanalen. Imorn ska jag läsa fransk lyrik (Baudelaire och Rimbaud, naturellement) och skriva om mina bubblor. Då börjar februari. Nästa vecka är det plugg, plugg, plugg, temamöte och jobb, jobb, jobb som gäller. Fast faktiskt bara till helgen. Som alltid.

Idag var det kul. En tant kom in och ville byta en flaska. Som inte hade gått och öppna. "Men tillslut fick min man upp den. Med en elektrisk slagborr." Eh. Men jaha. "Den läcker lite." Säger du? Duh. Hon fick en ny flaska. Den uppborrade fick vi behålla. Man tackar.

Inga kommentarer: