fredag, januari 23, 2009

Quite the flow


Så. Jag tror att jag håller på att försöka få rutin på livet igen. Veckan har rullat på med föreläsningar, studier, planerande och jobb. Jag älskar alla dessa krav på att läsa saker. Som gör att jag faktiskt läser. Saker. Grymt!

Igår tog jag dessutom mod till mig och vägde mig. Trodde att jag hade gått upp en 4-5 kg sedan november och över jul. Räknade med 7 för säkerhets skull. Jag höll på att svimma när det istället visade sig att jag minsann gått NER 0,2 kg. Nu har jag bara ett mål kvar och det är minsann inte alls många kilon kvar till det. Alla som råkar försvinna av bara farten därutöver ser jag som en bonus. För första gången i mitt liv tänker jag gå ner i vikt för att jag verkligen vill det, i lugn och ro. Ingen extremhets, inget tävlande och inte för att jag absolut måste. So there you have it. Stay tuned.

Som om det inte vore nog med positiva överraskningar fick jag mitt lönebesked inför måndag när jag kom hem efter mitt älskade jobb idag (vi får nämligen inte lön förrän den 26:e). Jag har under december månad jobbat ungefär en 9-10 dagar. Varav två lördagar. Och jag hade väntat mig lååångt ifrån vad jag slutade med. Tro mig. Hell, I'm still in shock.

Nästa vecka ska här shoppas. Gymkort. Nya linser. Skor! Mjukisbyxor. Nya träningsbyxor. Efterlängtade dvd:er. Kurslitteratur. Vin! Alkohol i största allmänhet (här behövs whiskey och ett basdrinkförråd). Hörlurar till min mp3. Cykeln ska lagas (eller man kanske skulle ta och köpa en helt ny cykel? Lord knows I actually could...). Och just det. Man kanske skulle ta och spara lite också? Haha.

Nu ska jag sova relativt snart eftersom jag ska befinna mig på jobbet innan 08.00 imorn bitti. Jobb till 15.30 och sedan kvickt hem för att duscha, fixa, städa lite och sedan blir det pizza med korridorsgrannarna, vilket följs upp med fest.

Inga kommentarer: