tisdag, januari 20, 2009

Om på nytt

Jag har verklighetsincheckat. Och här sitter jag nu. I Uppsala. Med en påbörjad ny kurs och ganska mycket (svensk!) litteratur att läsa. Härligt, härligt. Och om inte det så är det jobb som gäller eller en C-uppsats som ska skrivas. Snön vräker ner, men det är inte på långa vägar så kallt som det var i Idre.

Idre, ja. Det var toppen. Kallt och blåsigt och lite för lite sol, men i alla fall toppen. För vet ni vad? Jag hade inte ont i fossingarna över huvud taget. Helt sanslöst! Jag kunde åka skidor - verkligen åka skidor - för första gången sedan jag var, vad?, 14? Och det var alldeles, alldeles underbart. Lite väl mycket alkohol kanske, så nu blir det till att lugna ner sig ett tag framöver. Tänkte jag. Fast på lördag ska vi ju tydligen ha korridorsfest här. Ha. Så gick det med den saken.

Föreläsningarna nu för tiden ligger på måndagar, onsdagar och fredagar mellan 10 och 12. Föreläsning om svensk 1800-talsromantik imorn, med alla traditionella poeter (Tegnér, Almqvist, Stagnelius och Geijer, ni vet). Sedan ska jag kasta mig över fredagsföreläsningens engelskspråkiga sådana (Shelley, Keats, Wordsworth and so on) och därefter ägna resten av veckan åt druviga bubblor. Skrivandes på spanska, alltså. Oh dear.

På fredageftermiddag blir det till att jobba på Svava (alltså mitt Systembolag) och likaså på lördag (och måndag). Har jag tur hinner jag köpa lite kurslitteratur väl post det. Söndagen lär jag få ägna åt kommande veckas böcker. Go on, say it with me: yay!

Inga kommentarer: