torsdag, januari 29, 2009

Sweet

Skinnjacka + skinnstövlar = <3

Svarta mocka + gympaskor

Sitter o myspluggar i nya mjukisdressen

Hepp. Speciellt regelbundna inlägg verkar vi i alla fall inte lyckas med. Dagarna har en tendens att bara rulla på, som vanligt.

Lördagens korridorsfest var ganska underhållande. I söndags tillät jag mig själv att vara sådär underbart bakis. Först städade jag som en galning (och hann vare sig äta frukost eller lunch) för att sedan bege mig till affären och panta burkar och flaskor. I samma veva passade jag på att köpa pizza och Ben & Jerry's Cookie Dough Ice Cream (it's the best!). Det enda jag åt den dagen. Ha. Nyttigt värre. Sedan såg jag på film fram till läggdags.

I måndags var det nya tag. Föreläsning + jobb. I tisdags spenderade jag hutlösa mängder pengar på shopping och den materialistiska lyckan var total. Tre par skor (bruna skinnstövlar, svarta mockapumps och mönstrade vardagsgympaskor), en brun skinnjacka (mwaa!), nya träningskläder, mjukiskläder, en sjal (varan denna nya obsession? Snart har jag fler än jag kan hinna använda...), nya hörlurar till mp3:n (de gamla fastnade i cykeldäcket...), concealer etc. etc. Dessutom blev det synundersökning, nya linser och gymkort. Men inte är jag pank än, inte.

Igår var det föreläsning, lunch med Ginger, plugg, träning och middag med Andrea som gällde. Och nu sitter jag här med realismen, naturalismen, Balzacs Pappa Goriot (som jag visserligen läst på A-kursen) och Flauberts Madame Bovary (samma sak där). Och så uppsatsen, såklart.

Nu tänker jag hoppa in i duschen. Senare i eftermiddag blir det till att simma (jajamensan, nu är man igång här. Spenderar man pengar på gymkort, så...) och springa på möte. På fredag och lördag ska jag jobba och springa på inflyttningsfest kvällen däremellan.

Inga kommentarer: