torsdag, januari 08, 2009

Mais oui

Dagen har varit kall och snöig, men väldigt bra. Upphämtad tenta, en sväng på Carolinabibblan och sedan shopping för hela slanten. Mest nödvändigheter: hårspray, strumpor, skavsårsplåster och en ny kalender. Ja, ni vet. Men det blev även en skjorta, en tröja och en jättesöt mössa. Dessutom har Mamma hittat min förlorade scarf! Var? Under min säng. Jeez.

Tentan gick f ö mycket bättre än väntat. Närapå VG till och med (!!!). Har precis gått igenom januaris hittills planerade jobbdatum med chefen och spanat in schemat för de första två delkurserna, innan uppsatsdelen. Har nog inte förrän nu insett att det är litteraturvetenskap jag ska läsa och jag ler bara av tanken.

Har jag en himla tur (beroende på hur man ser det) så behövs jag inte på jobbet imorn, utan kan bege mig till Stockholm en sväng innan jag fortsätter söderöver. Annars vet jag inte riktigt hur jag gör. Det får vi lösa då.

Väl mött i kylan!

Inga kommentarer: