måndag, mars 23, 2009

En helg och en livskris senare

Temat var ju 'barnförbjudet', menar jag...

Det här är typiskt mig. Jag tar bara kort, skit samma om någon faktiskt är med på det. Ha.

Den fantastiska, gröna bålen.

Brösttåror!

Goddag verklighet.

I fredagsförmiddag, strax före elva, ringde det plötsligt på dörren och där stod Lina och Sabina. Minst 2-3 h innan jag faktiskt trodde att de skulle anlända. Förvånad och relativt färdig följde jag med dem downtown för lunch och lite shopping. Vi handlade tårt- och bålingridienser på vägen hem och satte så småningom igång att tillverka de numera välkända brösttårtorna. Platta och kanske aningens rosa, men ändå goda. Bålen verkar också ha varit uppskattad. Det var säkerligen en trettio pers här sammanlagt och även om det var lite trångt emellanåt så var det riktigt roligt. Och jag har då aldrig haft så mycket tulpaner på en gång.

Tre små tjejer knölade in sig i mitt lilla kyffe och i lördags käkade vi en fantastiskt god brunch innan två av dem begav sig hemåt igen. Sandra stannade kvar och underhöll sig med min dvd-samling medan jag sprang på middag med jobbkollegor. Sedan möttes vi upp på stan och gick så småningom på bio. Det var ytligt, vackert och charmigt, om än fullständigt värdelöst. Vilket också egentligen var tanken från början. Det blev sent och vi var helt slut, så vi gick hem, såg på mera film och turades om att sova under tiden.

Igår åt vi ännu en fantastisk brunch och sedan skickade jag hem Sandra till Linköping och städade för glatta livet innan jag sjönk ihop i en hög och bara satt still. Imorse var det bara att gå upp och bege sig till förmiddagens föreläsning. Senare ska jag jobba och resten av veckan blir det till att färdigställa analysuppgiften till 1900-talskursen. Jag har valt Virginias 'Between the Acts'. Såklart. Och det ska bli riktigt roligt.

Och just det, i onsdags löste jag mitt liv. Eller egentligen löste jag mitt liv i duschen under söndagskvällen dessförinnan. Jag måste ha sanslöst stora problem... I sommar ska det jobbas i Uppsala och så ska det skrivas färdigt C-uppsats. För jag hinner verkligen inte färdigt med den till maj. Så är det. Och jag vill vara klar i september. Då får man göra vissa uppoffringar, även om chefen uppe i paradiset vill att man ska jobba där också.

Dock, båda cheferna har lockat med jobb under hösten och så fort jag har tid med vidare funderingar ska jag se till att tänka efter. I januari 2010 vet i fan om det inte blir London och en utbildning mot ett WSET-diplom. Vinkunskap, alltså, mina vänner och det känns alldeles fantastiskt, enastående bra.

Inga kommentarer: