måndag, mars 02, 2009

Messy


God, I'm a mess. Or I have been, all day today. So tomorrow it's shaping up-time. Definitely.

I lördagseftermiddag åkte jag till Stockholm. Tog en sväng på stan innan jag mötte upp Andrea och hennes möteskollegor för middag på indiska Bollywood. Sedan begav vi oss hem till Anna för lite pre party med Melodifestivalen och Irish Coffees. Operanumret var ju lysande, men resten var inte mycket att hänga i julgranen. Med undantag för norska Marias fantastiska cleavage. Andrea och jag begav oss till Momma, som följdes av Roxy. Det var en lugn och trevlig kväll.

I söndags var det strålande sol, fast svinkallt och jag försökte verkligen shoppa, men veckans bokinvesteringar måste ha satt p, för jag lyckades inte ens förmå mig själv att köpa ett ynka par trosor. Calvin Klein, faktiskt. Och på rea. Men nehej. Det blidde till att fika med Hulda istället och det är ju långt ifrån fy skam.

Sedan åkte jag hem och det enda jag har lyckats med idag är att läsa klart Tjechovs Körsbärsträdgården och alla dikterna av Ekelund, samt gjort lite research.

Gäsp. Nå. Nu blir det som sagt andra bullar. Veckan är full med C-uppsatsskrivande, jobb och föreläsningar. Har vi en himla tur kanske det blir vår också? Jag har nog aldrig varit så jävla less på kyla i hela mitt liv. På lördageftermiddag åker jag till Linköping. På måndag om en vecka fyller jag 24.

Herregud.

Inga kommentarer: