söndag, mars 29, 2009

Gammalt och nytt

Sommartidens första söndag. Jag dricker kaffe och begrundar nattens dröm, som bara gör mig än mer säker på vad som behövs göras. För att få ro i själen om inte annat. Så är det.

En analys ska finjusteras, skrivas ut och lämnas in imorn. Dessutom vill jag ut och röra på mig. Det är nämligen PLUSGRADER ute. Det, ni. Med största sannolikhet slipper jag jobba på skärtorsdagen nästa vecka. Och beroende på morgondagen kan det tänkas att det blir en tripp till Linköping förr snarare än senare. Påsken ska naturligtvis spenderas uppe i mitt älskade Hälsingland.

Framtiden känns lite smågalen. Efter ett utvecklingssamtal ser potentialen fantastiska ut. I vår ska jag till och med få en och annan försmak på drömjobbet. Hör du det, Matilda 14 år? I did it. I fixed it. Du börjar bli riktigt lyckad...

Inga kommentarer: