tisdag, oktober 13, 2009

"Hur ska det gå?"


Ja, jag ville leva farligt
Så jag slängde mina skor
Men när man väntat alltför länge
Blir inget som man tror

Jag kan sitta flera timmar
Jag kan gå igenom allt
Det tog slut för länge sen
Men du är överallt

Du ville prata häromdagen
Och helt plötsligt blev det tyst
Och jag undrar vad som hände
Vi som skrattade nyss

Nu tror du säkert att jag hoppas
På något som aldrig ska bli av
Men jag har aldrig lyssnat när du lovat
Aldrig ställt några krav

Och jag kan inte skilja på
Om jag vill vinna dig
Och jag kan inte skilja på
Om jag vill vara med dig
Och jag kan inte skilja på
Om jag vill bli av med dig
Och jag kan inte skilja på
Om jag vill skada dig
Men du om någon borde förstå
Att man inte gör så här mot mig

Sådana som vi
Med lyckan mitt i sorgen
Vi ställer frågor
Jag är trött på mina svar
Men du finns i mina drömmar
När jag sover
Jag vill förändra någon av oss
Men jag vet inte hur man gör

Det finns en fara
Med att aldrig hitta vägen
Och det finns något vackert
I att vandra den ändå

Jag grät
Och vi kysstes
Fast jag borde ha bett dig att gå
Och jag ska aldrig mer säga sanningen
Till någon som saknar förmåga att förstå

Du säger att jag skrämde bort dig
Men du var ju aldrig här
Du går ensam hem från krogen
Och jag undrar hur du gör
Om det är lättare att falla
Med enda foten utanför

Du vill ha det du förlorat
Men mig får du inte tillbaks

Du ger det du vill
När du tror att du känner mig
Men du reser utan mål
Så nu reser jag mig bort från dig

Är du kvar där du var?
Jag har slutat gå förbi
Det är ändå bäst för båda
Om jag försöker låta bli

Hur ska du veta
Om ingen lärt dig hur
Och hur ska du våga chansa
Du som aldrig haft någon tur
Du vill att jag ska älska
Någon som bara älskar sitt
Men ska jag älska
Ja, då ska det finnas tid att älska fritt

Det är ljust snart, jag vet
Men än så känns det kallt
Och jag önskar att jag var en sådan
Som inte tänker alls

Jag tror att livet just har börjat
Och det blir vad jag gör det till

Enastående Melissa Horn sätter ord på precis alla mina tankar. Här i en mixad kombination från senaste skivan för att beskriva det senaste halvårets emotionella idioti.

Inga kommentarer: