måndag, oktober 12, 2009

Mmm Meryl

Idag har jag skrivit uppsats, samt äntligen mailat någon slags första utkast till min handledare. Läskigt värre. Jag har även insett att jag måste ta tag i mitt liv. Det är snart mitten av oktober och jag har vare sig jobb eller boende i Stockholm. Eller en färdig kandidatexamen. Oups. Jaja. Det finns inte så mycket annat att välja på än att göra något åt saken. Såvida jag inte vill flytta hem till mor och far lagom till årsskiftet... Och tro mig, det vill jag icke.

Ikväll har jag varit på bio med Camilla och Sofia. Julie & Julia, naturligtvis, med fantastiska Meryl Streep, som jag älskar mer än alla andra skådespelare tillsammans. Det var en otroligt charmig film och jag log nästan hela tiden. När jag inte skrattade, vill säga. Gå och se den, men var inte alltför hungrig. Det var jag och har aldrig varit så sugen på mat i hela mitt liv. Mums, säger jag bara.

Och hör och häpna, imorn blir det mera bio. Damen i kassan erbjöd oss raskt ett flertal gratisbiljetter till Värmlandsfotografen och den hade ju Sofia och jag tänkt gå och se i vilket fall som helst. Very cosy. Först väntar dock mera uppsatsförfattande och lunch på Engelska Parken.

Onsdag innan jobbpasset funderar jag på att ägna åt jobbsökande och lägenhetsletande, för att lugna mina upproriska nerver. Humöret är rätt hyfsat i allmänhet, den fortsatta ovissheten till trots. Nu ska jag gå och lägga mig och sova.

Inga kommentarer: