tisdag, oktober 06, 2009

"Shed a little light"

Fyra smågalna brudar

Mina fina tjejer

Sandras badankssamling imponerade mycket på mig

Tidigt i lördagsmorse bar det av mot Göteborg. Efter en något förvirrande one-liner kvällen innan var humöret minst sagt alldeles upponer, men jag lyckades lägga det åt sidan (i synnerhet sedan min mor mer eller mindre kallat mig för ett patetiskt våp).

Regnet vräkte ner, men vi turistade på rätt bra i alla fall. Så småningom åkte vi hem till Sandra, fixade till oss och hällde i oss lite alkohol, för att sedan återvända till city (närmare bestämt Chalmers), där min kära bror och hans kursare höll till. Mycket ost och vin blev det. Efter ett antal timmar hamnade vi på ett svindyrt ställe på avenyn (Lounge?), med ett flertal våningar och en miljonär som jobbade på Elgiganten (just då tyckte jag inte att det lät ett dugg konstigt) och bjöd mig på dyr whisky ("Han betala[r]de allt. Toppen!").

Runt tretiden blev det McDonald's och lite senare ändå en tågresa hemåt. Söndagen spenderades i city, med mat, shopping (inklusive kändisspanande på Janne Josefsson) och smått galna skrattanfall. Sandra och jag satte Sabina och Ivana på bussen till Linköping framåt kvällen och åkte hem och däckade i soffan framför en film.

Jag hade nog tänkt att stanna kvar tills idag, men uppsatsstress, krångel och upptagna bröder och väninnor satte käppar i hjulet för mig och jag satte mig på tåget sent igår eftermiddag istället. Shoppingen resulterade i en ljusblå kofta från Zara och tre böcker (bl.a. Bengt Ohlssons senaste, Hennes mjukaste röst och en samling erotiska noveller från 60-talet: "När det gick för pastorn", t.ex. Underhållningsfaktorn är hög!)

Lika bra att jag åkte hem när jag gjorde, eftersom jag jobbar heldag imorn och på fredag, då jag dessutom ska hålla i en vinprovning som jag har noll koll på än så länge. Nåväl. Det är bara att lösa. Det är skaldjurstema och jag funderar på pilgrimsmusslor, champagne, lite olika vita viner (Sancerre och något riktigt bra halvtorrt) och en öl. We'll see.

I övrigt detoxar jag (fram till vinprovningen och fredagkvällens fest åtminstone...), lyssnar på Foy Vances (som var förband till Tori Amos i Oslo) få låtar på Spotify och planerar att ta tag i sådant som driver mig till vansinne. När det nu blir. Men bli av ska det. För en liten insikt har nämligen slagit ner i huvudet på mig idag, mitt under uppsatsskrivandet. Som följer:

Jag är jävligt bra. Och så är jag snygg också. Om det nu skiter sig med vissa så finns det andra. Med tanke på alla tråkiga, intetsägande människor i världen, som trots detta råkar träffa någon, så borde mina chanser vara bra mycket större. För att ni nu ska bortse från vad som måste framstå som mitt alldeles enorma ego så tänker jag passa på att meddela att det gäller naturligtvis alla mina underbara väninnor också. Ni är bra jävla långt ifrån tråkiga och intetsägande och jag älskar er!

"[I] tried to play it cool
I said babe I ain't gonna lie
Well it seems we've both been playing
You as much as me
And the only question to remain
As far as I can see is
Do you wanna be with me
Or do you wanna bum around this town?"

Inga kommentarer: