torsdag, oktober 08, 2009

En lagom mysig torsdag i oktober


Jag är så jävla blödig idag. Innan halv elva i förmiddags hade jag redan fått tårar i ögonen fyra gånger. Löjliga grejer. Sentimentala samtal på tv. Artiklar i Aftonbladet som visar att vi på något underligt sätt verkar ha kommit en bra bit på väg. Och fint väder.

Torsdag idag. Jag ska skriva uppsats (och se till att skicka iväg faktadelen för granskning av min uruguanska handledare), läsa in mig på morgondagens vinprovning, ta en härlig promenad i det fantastiska höstvädret, städa lite inför morgondagens korridorsfest, eventuellt träffa Victoria och hennes besökande amerikaner för lite fika och ta en lååång, varm dusch. Imorn är det jobb smack hela dagen och någon gång under helgen ska jag minsann ta med mig Camilla och gå och titta på min älskade Meryl Streep i Julie & Julia.

Idag tillkännages Nobelpriset i litteratur. Spännande! Efter lite research i all hast hoppas jag på Herta Müller, men det lär väl bli någon jävligt okänd man som vanligt...

Annars kollar jag på lägenheter i Stockholm på nätet. Lite läskigt, men jättekul!

Föresten. Man kanske skulle ta och flytta hit och slippa krångla till tillvaron med män? Hepp!

1 kommentar:

Camilla sa...

ÅÅ älskar bilden med rosen, åå den är lika vacker varje gång jag går in på sidan o every time blir jag lika glad när jag ser den. Den är frostig och den är vinröd!!!!