fredag, oktober 02, 2009

Jobb och Göteborg

Godmorgon fredag!

Uppe med tuppen, solen strålar och jag har precis lyckats lägga vantarna på en sista minuten-biljett till Göteborg. Tidigt imorn bitti bär det av. Tjoho! Sist jag var är var 2001, blott 16 bast och sanslöst fjortis. När nu både min kära mellanbror (yngre, men inte yngst) och en av mina fina väninnor bor där kändes det minst sagt dags för ett besök. Dessutom kommer två av mina övriga girls ner från Linköping. Och så ska jag försöka träffa en gammal bekantskap från fjortistiden. Hehe. Interesting indeed.

Riktigt var jag ska bo alla nätter, vad som ska hända och när jag ska åka hem igen har jag ingen som helst aning om, men det får väl lösa sig. Förstår ni? Jag har blivit spontan! Det känns vilt och galet och i och med det förjävla tragiskt. Bah.

Hur som helst. I eftermiddag bär det av till jobbet (första fredagsmorgonen på bra länge utan vinprovning det här - men nästa fredag är det minsann min tur; med skaldjurstema) och innan dess ska jag se till att skriva lite uppsats. Det råkade ju inte bli så igår, eftersom jag blev erbjuden att jobba heldag. 1:a oktober med modulskifte och nyhetssläpp och Blossasläpp, liksom. Vem säger nej då? Det var riktigt roligt.

Efter jobbet var jag på bio med Sofia. 'Prinsessa' blev det. Charmig liten film. Pinsam, men söt. Åt popcorn till middag. Fantastiskt... Nu har jag bara "Julie & Julia", "Värmlandsfotografen", "Coco Chanel", "Flickan som lekte med elden", "My sister's keeper", "Så olika", "Det enda rationella" och Anna Wintour-dokumentären kvar att se under hösten. Ja, herregud.

Ikväll ska jag packa. Det finns planer på att anlända i mörk kostym, "bara för att", och helst skulle jag nog vilja ta med mig halva garderoben, men det går ju faktiskt inte. Hur i hela världen ska jag få rum med ett liggunderlag, föresten? Jaja. Det får gå.

Vad gäller vissa andra saker så har jag fortfarande ingen koll alls och skiter helt enkelt i det. Lite smått läskiga insikter till trots.

Enjoy your weekend (det ska bli minusgrader!)! I know I will...

Inga kommentarer: