måndag, oktober 03, 2005

Ååååhhhhh

Varför är jag så hopplöst jävla oansvarig!?? För första gången på bra länge så har jag pengar. Massor med pengar. Och vad gör jag? Jag loggar in på discshop.se och beställer upp alla pengar. Ja, inte alla. Det är en omöjlighet. Men en jävligt stor summa. Men vad fan - vad gör man när man råkar hitta en komplett dvd-samling av hela Ally McBeal? Jag som letat efter enstaka säsonger i evigheter och planerat att köpa alla. Nu fick jag plötsligt alla på en gång - billigt! (ehm... ja, det kan ju iofs diskuteras)

Och så den där filmen som jag letat efter sedan högstadiet och som bara finns att låna på Biblioteket i stan och jag har lånat den så många gånger att de som jobbar där stirrar konstigt på mig... Den hittade jag där och måste så klart köpa. Jag hade velat köpa säsong 4 av Bad Girls också, men någon jävla måtta får det väl ändå vara, tyckte jag till slut. Haha. Iaf tills i slutet av den här månaden, då jag får både lön och CSN.

Det är ju knappast så att jag gjort mig förtjänt av att spendera så mkt pengar heller. Klockan är snart fyra och hur mycket har jag pluggat idag? Inte ett skit. Hur många sidor har jag att läsa tills imorn? I runda slängar, ca 350 stycken. Och tills på onsdag då? Tja, en sisådär 200 till. Minst. Så imorn efter tre timmars föreläsning är det jag som låser in mig på Biblioteket... Men innan dess måste jag faktiskt ta mig igenom de där 350 sidorna... Och tro mig, det funkar inte att muta sig själv med 'om du läser 5 sidor episk diktning från medeltiden, så får du läsa ett kapitel ur Evas bok sedan.' Då tar det bara ännu längre tid...

*gaaaah* Frustration, frustration... Det är fruktansvärt att må bra och är helt enkelt inte nyttigt för mig. Ser bara hur det går! Jag skriver bloggar, noveller och dikter, sjunger höstvisor, ser på Canal + filmer och dricker te. Och kör bil. Och ler. Disciplin my ass...

Jaja. Nu ska jag iaf läsa. Och i värsta fall muta mig själv med Eva. Bara jag kommer igenom det hela. Ingenting att se på TV ikväll iaf. Om jag inte ska dreggla lite över Nina Gunke... ;)

/M

Inga kommentarer: