tisdag, oktober 18, 2005

Valencia låter vackert...

Jag vill bort. Satt och försökte förklara för Martin häromdagen hur det sjunger i mig. Storstäder... London, Barcelona, San Francisco, Köpenhamn... Men framför allt mitt älskade New York. Of course. Igår tänkte jag åka dit. 3900 one way. Mm. Låter bättre än 10 000, inte sant? Oh, vad jag vill. Fast nu ser det ut som om det blir Valencia istället. Min morbror tror sig kunna skaffa jobb åt mig där. Hos fruns kusiner, som driver en restaurant och en bar. Jag bara ler och tackar och tar emot. Jag vill. Bort. Bara bort. Snart...

Har någon slags konstig variant av inspiration för tillfället... Den anfaller lite närsom och får fingrarna att flyta lite lätt över tangenterna. Det är sånt jag tycker om.

Fick säsong fyra idag. Äntligen. Efter sjukt lång tid. Det är roligt. Inte lika nervförstörande som det var förut, men ändå. Jag hade fel. Jag tycker verkligen om serien i sig också, inte bara utvalda karaktärer. Imorn ska jag hämta min beställda bok nere i stan. Och snart kommer Ally-boxen!!! :D

Min nya lyrikbok är snygg! Med rosa, beige och lila ränder. Man vill ju läsa i den, rentutav.

Skriva nu. Igen. Sedan se ytterligare ett par avsnitt. Ah.

Och en sak till; jag vill ha snöfall, konstant mörker och glögg i stora lass! ;)

/M

Inga kommentarer: