lördag, februari 16, 2008

Detox

Här var det detox! Ha. Med rödvin som undantag. Just en fin sådan... Men i övrigt är det bara grönt te, apelsinjuice, mineralvatten, vanligt vatten, smaksatt vatten, vatten med citron, vatten med lime, frukt, grönsaker, solrotsfrön, russin, nötter, samt omega3-protein som gäller.

Och jag har huvudvärk och suktar efter ballerinakex. Dessutom inte den minsta lust att göra någonting annat än att se på schlager ikväll. Vilket jag ska. Trots folks protester. Någon måtta får det vara! Men efter schlagern blir det homogalej med vintertema. Vare sig jag är på rätt humör eller inte.

På rätt humör lär jag väl f ö inte vara förrän om några veckor, då det värsta beroendet borde ha lagt sig. Men att undvika socker är ingenting i jämförelse med att ersätta kaffe med te. Grönt te, dessutom. Hur kan man ens jämföra blaskigt, halvljummet, smaksatt vatten med denna fantastiska, ljuva, starka, beroendeframkallande oas!? Morr!

Sovit har jag i alla fall gjort. Förmodligen för mycket, men det skiter jag i. Så det så.

Inga kommentarer: